tisdag 1 april 2008

Kärlek bakom dammfiltret

Jag har precis varit ute och spankulerat i trädgården. Bakom filtret till dammen stötte jag på ett älskande par. Åtminstone tolkade jag synen så, en stor padda på en ännu större padda.

Eller också ligger kärlekstolkningen hos mig. Men de såg i alla fall inte ut att slåss.

Jag tog diskret och hänsynsfullt ett steg tillbaks för att i nästa ögonblick störta in efter kameran. En sådan berättelse skulle ingen tro på utan bildbevis. Tyvärr var batteriet slut i kameran så det blev inget sådant.

Och det var kanske bäst så. En sådan stund tillhör ju naturligtvis bara de älskande. Att bli uthängda som ett vårtecken till allmän beskådan på internet var väl inte vad de hade i tankarna innan de gav sig hän.

Jag inser att mina kunskaper om paddor och grodors fortplantning är högst begränsade. Men istället för att fördjupa mig i det väljer jag att hoppas att det var just det de höll på med. Och att det i förlängningen innebär att någon del av dammen bli yngelkammare.

Inga kommentarer: